اهمیت و روش بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل
 



 

افراد و شرکت های مختلفی با وب سایت های خود قصد دارند تا در تجارت آنلاین موفق باشند و یکی از روش های تجارت آنلاین موفق بدون شک بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان است. در واقع اگر سایت شما بهترین اجناس و یا خدمات را ارائه دهد اما بازدیدکننده کافی نداشته باشد بی شک طعم شکست را خواهید چشید.


در واقع حتی میتوان این گونه عنوان کرد که زیبایی ظاهری و طراحی مناسب هیچ وقت به اندازه بهینه سازی مناسب سایت برای موتورهای جستجو اهمیت ندارد. جالب است در ادامه به نکات زیر توجه کنید.


•    اغلب کاربران ، موتورهای جستجوگر و اغلب گوگل را ابزار اصلی خود برای یافتن سایت ها اعلام میکنند.
•    بیشتر کاربران هر روز حداقل یک بار در موتورهای جستجو فعالیت میکنند.
•    درصد بالایی از ترافیک در اینترنت را موتورهای جستجو مصرف میکنند.


در حال حاضر موتورهای گوگل و یاهو پرطرفدارترین سایت های جستجو در اینترنت هستند. کار اصلی وب سایت گوگل جستجو است و یاهو نیز بر روی امر جستجو تمرکز فراوانی کرده است.


در واقع موتورهای جستجوگر ابزاری مناسب هستند که به یاری و کمک خریداران و جویندگان محصولات می شتابند. اما در عین حال آمار نشان میدهد که که اغلب کاربران ده رتبه اول نتایج جستجو را مورد توجه قرار میدهند و به سایت هایی که جزو ده رتبه اول نتایج جستجو هستند مراجعه میکنند.


یکی دیگر از مسائلی که اهمیت موتورهای جستجو را مشخص میکند نوع و رفتار بینندگانی است که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما راهنمایی میشوند. وقتی شخصی در موتورهای جستجو به دنبال محصول و یا خدمات خود میگردد ، نشان دهنده این مسئله است که شخص به صورت جدی به دنبال سرویس مورد نظر خود است. در واقع جستجو کنندگان در موتورهای جستجو مشتریان بالغوه ای هستند.
حال با تمام این توضیحات واضح است که اگر وب سایت شما در رتبه های بالا قرار ندارد بخش عمده ای از مخاطبین خود را از دست میدهد. با توجه به استفاده میلیونی کاربران اینترنتی در طول هر روز ، حضور بهتر و قرارگیری در رتبه بالای موتورهای جستجو راه حلی منطقی و در عین حال مقرون به صرفه برای بازاریابی آنلاین است. اما در عین حال در میان هزاران موتور جستجوگر در اینترنت تنها تعداد محدودی از آنها دارای اعتبار و محبوبیت هستند.


طبق آمار بیشترین سهم در میان جستجوگرهای اینترنت وب سایت گوگل است و پس از آن سایت هایی مانند یاهو ، بینگ ، ای.او.ال و ... قرار دارند.


با همه این اوصاف نتیجه میگیریم که کسب رتبه بالا در موتورهای جستجوگر به معنی کسب بازدیدکننده بیشتر و بنابراین فروش بیشتر است. در واقع اگر شما آنجا نباشید مطمئن باشید که رقبای کاری شما آنجا خواهند بود. در واقع رقبای ما هر چه بیشتر مشتری جذب میکنند و شما هر روز در بازار کار بیشتر عقب خواهید افتاد.


پس نتیجه میگیریم که بهتر است سایت خود را اصطلاحا برای موتورهای جستجوگر بهینه یا سئو نمایید تا در موتورهای جستجوگر در مورد کلمات مورد نظر شما در رتبه های بالاتری قرار گیرد. یکی از مسائلی که در سئو سایت مهم است استفاده از کدهای مناسب در طراحی وب سایت است اما مسائل بسیار زیاد دیگری نیز در این مسئله دخیل هستند و بهینه سازی مناسب وب سایت مجموعه ای از ترفندهای پیچیده است. متخصصان بسیاری در تلاش هستند تا بتوانند الگوریتم و روش های رتبه بندی موتورهای جستجو را شتاسایی کنند و در نتیجه بتوانند رتبه وب سایت خود را بالا ببرند.


در کل میتوان نتایج زیر را در مورد اهمیت بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر عنوان کرد
•    موتورهای جستجوگر ابزاری برای کمک به کاربران در پیدا کردن اطلاعات در اینترنت هستند.
•    برای پیدا کردن اطلاعات در اینترنت بهترین روش استفاده از موتورهای جستجوگر است.
•    بسیاری از کاربران بر این عقیده هستند که در نتایج اول جست و جو در موتورهای جستجوگر میتوانند خواسته های خود را پیدا کنند.
•    امروزه کسب و کار آنلاین به صورت مستقیم با مسئله رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجوگر ارتباط دارد و بنابراین تمامی سایت ها برای کسب رتبه بالاتر تلاش میکنند.

منبع : آرمان وب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, | 1 بعد از ظهر | نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi |
  • مطالب جالب
  • موج سوار